Tuesday, September 22

Rebranding..Perlu ke?

Google dan Opera rebranding. Perlu ke rebranding ni? 

Kalau kita semak profile syarikat-syarikat international , rebranding is a must. Ini bagi menunjukkan syarikat itu menuju ke fasa yang baru dan lebih fresh. New look..penting bagi imej company..Jadi as a business owner, jangan takut untuk rebranding. Bagi pemikiran sesetengah pihak di Malaysia ini, rebranding ni perlu sbb company tak laku. No..Salah tu. 

Untuk 2016 yang bakal muncul insyaallah kurang dr 4 bulan ini, it's a good time untuk kita rancang projek rebranding. Contohnya; logo syarikat, packaging, konsep dll..

Copy dari wikipedia : Rebranding is a marketing strategy in which a new name, term, symbol, design, or combination thereof is created for an established brand with the intention of developing a new, differentiated identity in the minds of consumers, investors, competitors, and other stakeholders
Penjenamaan semula adalah satu strategi pemasaran di mana nama baru, istilah, simbol, reka bentuk, atau gabungan daripadanya dicipta untuk satu jenama yang ditubuhkan dengan tujuan untuk membangunkan baru, identiti dibezakan dalam minda pengguna, pelabur, pesaing, dan pihak berkepentingan yang lain

Kenapa perlu Rebranding?

- Secara khasnya kerana perubahan audience. 
77% of consumers don't want a relationship with your brand...So find the 23% that do.
* 43% of millennial indicate they use many of their parents' favorite brands.

- Competition. The presence of other companies force you to evolce and innovate. 






No comments: